Wybór piłki do ćwiczeń

Wybierając piłkę fitness, należy przede wszystkim zdecydować, do czego chcemy jej używać. Pompowane piłki gimnastyczne różnią się wielkością i kształtem. Są one wykorzystywane do wielu różnych czynności, od ćwiczeń po relaks.

Piłka mini

Miękka piłka o średnicy około 20-30 cm stanowi jeden z podstawowych sprzętów pomocniczych do ćwiczeń. Jest również wykorzystywana jako wszechstronna pomoc w rehabilitacji. Nadaje się również do wzmacniania i rozciągania wszystkich partii mięśni.

Można z niej lekko spuścić powietrze i umieścić między plecami a krzesłem, aby podeprzeć plecy i zwiększyć komfort siedzenia w domu lub w biurze.

Klasyczna piłka gimnastyczna

Jest to najbardziej rozpowszechniony typ nadmuchiwanej piłki do ćwiczeń. Ze względu na szeroki zakres zastosowań i korzystny wpływ na zdrowie, jest bardzo popularnym środkiem wspomagającym ćwiczenia fizyczne. Można na niej siedzieć, trenować prawidłową postawę ciała albo używać jej podczas ćwiczeń lub zabawy. Siedząc na piłce, aktywujesz mięśnie brzucha i pleców, które są zmuszone do utrzymania odpowiedniej postawy ciała. Aby wygodnie usiąść na piłce, kolana powinny być ustawione pod kątem 100°.

Kołysanie na piłce łagodzi stres i pomaga się zrelaksować.

 

Piłka gimnastyczna jest również powszechnie używana przez kobiety w ciąży. Łagodzi ból pleców oraz zmniejsza obrzęki i żylaki. Ćwiczenie na piłce rozluźnia mięśnie pleców i wzmacnia mięśnie miednicy. W rezultacie pomaga przygotować ciało do porodu i umożliwia szybszy powrót do formy po porodzie.

Dobór odpowiedniego rozmiaru piłki

 

Fasolka

Ta piłka o owalnym, podłużnym kształcie zapewnia większą stabilność niż w standardowe piłki gimnastyczne. Z tego powodu jest odpowiednia do ćwiczeń z dziećmi, osobami starszymi lub niepełnosprawnymi. Nadaje się również do treningu fitness na różnych poziomach zaawansowania oraz do rekonwalescencji po urazach i zabiegach chirurgicznych.