Jak skompletować hantel regulowany i sztangę 

Głównymi parametrami przy wyborze hantli jest średnica otworu talerza i grubość gryfu, które muszą być takie same. Najczęściej spotykana średnica otworu obciążenia i grubość gryfu wynosi 30 mm. W naszym sklepie znajdziesz również sprzęt o średnicy 25 mm, który służy do trenowania małych grup mięśni oraz o średnicy 50 mm używany do przysiadów lub podnoszenia ciężarów.

Drugim parametrem jest długość gryfu. Do wyboru jest kilka opcji: gryfy krótkie, proste gryfy do sztang i gryfy łamane.

 

Gryfy krótkie - odpowiednie do hantli jednoręcznych, na gryfy o długości 355 mm można załadować do 30 kg, a na te o długości 400 mm - do 40 kg. Hantle są używane głównie do treningu rąk, pleców i mięśni klatki piersiowej.

 

Gryfy proste - są podstawą sztang, które zapewniają kompleksowy trening całego ciała. W naszej ofercie znajdziesz gryfy o długości 1190 mm do ćwiczenia małych grup mięśniowych (biceps, triceps, barki) oraz 1520 mm i 1670 mm do treningu dużych grup mięśniowych, takich jak klatka piersiowa, plecy, mięśnie ud. Ogólnie rzecz biorąc, im dłuższy gryf, tym więcej talerzy można dodać, a w przypadku niektórych ćwiczeń gwarantuje to większą stabilność.

 

Gryfy łamane - dzięki krzywiźnie gryf łamany umożliwia inny sposób chwytu i pełny zakres ruchu w trakcie treningu. Wygodnie leży w dłoni, a dodatkowo wywiera mniejszy nacisk na nadgarstek.

Nie należy zapominać o powierzchni talerza, która ma ogromne znaczenie podczas treningu. Najczęściej spotykane są obciążenia w kolorze czarnym lub srebrnym, ale są również dostępne talerze chromowane lub pokryte gumą. Te drugie nie ślizgają się, nie hałasują i nie niszczą podłogi.

 

Do wyboru są obciążenia o wadze od 0,5 do 20 kg - tylko od Ciebie zależy, które wybierzesz. Z reguły cięższe talerze mają większą średnicę otworu na gryf.