Regularnie ćwiczycie a nie widzicie efektów? Możliwe, że problem nie tkwi w Waszym ciele lecz w Waszej głowie. I w tym, w co uwierzyliście. Żeby Wam pomóc naprawić najczęstsze błędy treningowe i żywieniowe, przygotowaliśmy dla Was 5 faktów i mitów na temat Cross Treningu. Do tego wybraliśmy dla Was profesjonalny sprzęt do ćwiczeń w przystępnych cenach. Jesteście gotowi? Do dzieła!


Chcesz się dowiedzieć coś wiecej o Cross Treningu? Tutaj znajdziesz 5 faktów i 5 mitów.

Mit: Trening obwodowy jest dla każdego.
Brzmi dobrze - ale tak nie jest. Jeśli perfekcyjnie nie opanujesz techniki każdego ćwiczenia, wielce prawdopodobne, że prędzej czy później nabawisz się kontuzji.

Fakt
: Zaledwie 1 człowiek na 10 ćwiczy prawidłowo. A opanowanie własnego ciała jest podstawowym warunkiem efektywnego treningu obwodowego, jak i każdego innego. Jeśli nie macie dobrych podstaw (techniki ćwiczeń, koordynacji, mobilności stawów) nie macie co stawiać na efektywny trening.



Mit: Trening obwodowy jest wyczerpujący.
Bzdura. Jeśli ktoś Wam coś takiego mówi, są dwie możliwości: a) nie wie o czym mówi, b) sam nie ćwiczy prawidłowo, przez co miał kontuzję lub przetrenowuje się.

Fakt
: Tak, trening obwodowy JEST intensywną formą treningu, ale dobry trener nigdy nie będzie chciał od Was więcej, niż możecie z siebie dać. Pamiętajcie, że małymi krokami zajdziecie najdalej.



Mit: Trening obwodowy często powoduje urazy.
Tak, ale tylko i wyłączenie wtedy, gdy nie słuchacie swojego ciała, ćwiczycie mimo bólu i nie pytacie trenera o radę. Albo wtedy, gdy oczekujecie rezultatów w 14 dni.

Fakt
: Trening obwodowy opiera się na ruchach, które robimy rutynowo każdego dnia. Jeśli Wasze ciało nie jest do nich przyzwyczajone, jest jedna droga: trenować je. Jednak trzeba pamiętać, co jest najważniejsze - cierpliwość.Trening obowdowy to nie kulturystyka. Chodzi w nim przede wszystkim o funkcjonalność całego ciała.



Mit: Trening obwodowy automatycznie spali tłuszcz.
Nie spali. Przy intensywnym i szybkim treningu zamiast tkanki tłuszczowej zaczniesz spalać mięśnie. Jeśli po treningu automatycznie zauważysz spadek wagi, sprawdź to mierząc ilość tłuszczu i mięśni w organiźmie.

Fakt
: Możesz spalić tkankę tłuszczową dzięki prawidłowemu odżywianiu, które jest znacznie ważniejsze i efektywniejsze przy odchudzaniu niż styl i intensywność Waszych ćwiczeń. Pomocne może być również zmniejszenie ilości ćwiczeń aerobowych.



Mit: Opanujesz trening obwodowy przez co zbudujesz swoją siłę.
Wręcz przeciwnie. Przyzwyczaisz się do niektórych rodzajów ćwiczeń przez co w ogólnym rozrachunku staniesz się słabszy, a to zwiększa ryzyko urazów.

Fakt
: Większą siłę zyskacie nie tyle poprzez trening obwodowy a dzięki systematycznemu zwiększaniu obciążenia w trakcie ćwiczeń siłowych lub zwiększaniu liczby powtórzeń podczas klasycznego treningu. Idealnie, gdyby trening został rozpisany specjalnie dla Was przez profesjonalistę. Po takiej formie treningu z czystym sercem możecie zacząć trening obwodowy i stopniowo zwiększać już zdobytą siłę.

Nie znalazłeś tego czego szukasz? Wybierz z naszej pełnej oferty fitness.

Pokaż produkty