Kiedy wszyscy dookoła narzekają na zimno, ty wciąż starasz się biegać każdego dnia? Jeśli tak, to właśnie dla Ciebie przygotowaliśmy parę rad, które pomogą Ci ochronić się przed złą pogodą. 

Odzież do biegania



Buty do biegania


Akcesoria do biegania


5 jesiennych rad dla każdego biegacza

Chroń swoją głowę i ręce - Czapka, rękawiczki i funkcyjna bielizna są niezbędne. Ponad 40% ciepła ucieka przez odkrytą głowę, ramiona i ręce.


Warstwy ubrań - Ubieraj się warstwowo - zacznij od oddychającego t-shirt-u, który będzie oddzielał mokrą warstwę od Twojego ciała, następnie załóż bluzę lub lekką kurtkę. Długie spodnie do biegania utrzymają ciepłotę Twoich nóg, przez co Twój bieg będzie bardziej komfortowy. Jeśli na zewnątrz jest na prawdę zimno, weź ze sobą również rękawice.


Rozgrzej się przed biegniem - Zanim rozpoczniesz jesienno-zimowy bieg skup się bardziej niż zwykle na ćwiczeniach, które podniosą ciśnienie krwi i rozgrzeją Twoje ciało - bieganie bez rozgrzewki może bardzo łatwo zakończyć się niepotrzebną kontuzją. Dlatego też polecamy podwoić czas Waszej rozgrzewki i oczywiście nie zapomnijcie o strechingu po biegu!  


Reguła 10%  - Masz plan treningowy? Pamiętaj, aby nie zwiększać intensywności Twojego treningu więcej, niż 10% miesięcznie. Dzięki temu zapobiegniesz kontuzjom i wyczerpaniu organizmu, które mogłyby uniemożliwić dalsze treningi na wiele tygodni. Pamiętaj, że pomału dobiegniesz dalej!


Przeziębiłeś się? Odpuść trening  - Jeśli nie czujesz się w 100% dobrze, lepiej odpuść zaplanowany trening. Trening podczas choroby może jedynie pogorszyć Twój stan zdrowia i przedłużyć czas dochodzenia do siebie. Nawet jeśli jesteś po prostu zmęczony, odpoczynek wzmocni Twój układ odpornościowy i sprawi, że Twój następny bieg będzie znacznie lepszy. 


Nie znalazłeś tego czego szukałeś? Wybierz z pełnej oferty sprzętu do biegania.

Dowiedz się więcej